تبلیغات
تقویت و تیونینگ - بررسی کیا K900 مدل 2014
تقویت و تیونینگ
به سایت ما خوش آمدید
                                                                                                                                                                              کیاK900 یک سدان لوکس، بزرگ و دیفرانسیل عقب است که از سال 2012 به بازار عرضه شده است. قیمت پایه آن از 59,500 دلار شروع می‌شود و در زمره خودروهای ارزان قیمت اما قرص و محکم کیا محسوب می‌شود که این کمپانی سال گذشته 2.75 میلیون دستگاه از خودروهای این بخش را به فروش رسانده است و از دیدگاه تجاری واقعاً یک موفقیت بزرگ محسوب می‌شود. می‌توان گفت سود زیادی از این بابت نصیب کمپانی کیا شده است و هیچ مانعی سر راه پیشرفت این کمپانی وجود ندارد و اگر بخواهد وارد عرصه خودروهای لوکس بشود، همین جا می‌تواند شروع خوبی باشد. کیا K900 از سال 2012 در بازار کره جنوبی و چند کشور معدود دیگر عرضه شده است، به تازگی نیز پا به بازار ایالات متحده گذاشته است و خیال رقابت با سدان هایی نظیر ائودی A8، لکسوس LS و بی ام و سری 7 را در سر دارد. وقتی برچسب قیمت این سدان لوکس 10,000 دلار کمتر از قیمت رقبایش را نشان می‌دهد و دارای تجهیزات استاندارد زیادی نیز هست، شاید عاقلانه نباشد که خریداران بابت رقبای اروپایی یا ژاپنی اش پول زیادی پرداخت کنند. یک خودرو، برای این که بتواند وارد بازار سدان های لوکس بشود، باید از سه مولفه برخوردار باشد. اول این که باید آن قدر نرم و راحت باشد که هرجا بخواهید بتوانید با آن بروید. دوم این که سریع و قابل اعتماد باشد. دست آخر هم این که، شیک و لوکس باشد و در حوزه سدان های لوکس، حرفی برای گفتن داشتن باشد. می‌توان گفت کیا K900 مورد سوم را به طور کامل داراست و در تلاش است موارد اول و دوم را نیز به دست بیاورد. این سدان لوکس روی کاغذ، نقاط قوت زیادی دارد: تجهیزات زیاد و جذاب و یک موتور هشت سیلندر که شتاب خارق‌العاده‌ای تولید می‌کند، ولی وقتی آن را با خودروهای تولید شده توسط کمپانی های بی ام و، ائودی و لکسوس مقایسه کنید، می‌بینید که دارای نقاط ضعفی نیز می‌باشد. می‌توان گفت تجهیزات آن در حوزه سدان های لوکس، زیاد هم خاص و منحصر به فرد نیست. موتور نیروی بسیار زیادی تولید می‌کند ولی کیفیت سواری زیاد رضایت بخش نیست.

 

طراحی بدنه و امکانات رفاهی

کیا K900 مجهز به موتوری بسیار قوی است و ظاهرش نیز نشان دهنده یک سدان لوکس است. فاصله بین محورهای آن 305 سانتی متر – به گفته کمپانی کیا- است که باعث می‌شود این سدان هم قد و قواره سدان هایی نظیر آئودی A8،  وبی ام و 750i ولکسوس LS460 باشد. البته ارتفاع آن قدری بیشتر از رقبایش به نظر می‌رسد و از نیم رخ نیز کمتر به جعبه شباهت دارد. این سدان زیبا روی رینگ هایی 19 اینچی می‌نشیند که روکش هایی از جنس کروم دارند. می‌توان همه تجهیزات کیا K900 رضایت بخش هستند، به ویژه زمانی که پکیج 6000 دلاری VIP را خریداری کرده باشید. این پکیج، وقتی به خودرو نزدیک بشوید، با باز کردن آینه بغل های تا شده و قفل درب ها به شما خوشامدگویی می‌کند. چفت های درب برقی هستند و طوری بسته می‌شوند که به سختی می‌توان باور کرد از فولاد ساخته شده‌اند. صندلی راننده در 16 جهت قابل تنظیم است و روکشی از جنس چرم Nappa دارد، غربیلک فرمان نیز دارای روکش چرمی است. صندلی های عقب نیز شما را از خرید مرسدس بنز بی نیاز می‌کند. این صندلی ها به صورت استاندارد، مجهز به گرمکن هستند ولی اگر کمی بیشتر پول خرج کنید می‌توانید آن ها را به مجاری هوا نیز مجهز کنید، قابلیت خم شدن به جلو نیز پیدا خواهند کرد. اگر صندلی جلو خالی باشد و به جلو نیز خم شده باشد، حدود 97 سانتی متر فضای پا برای صندلی های عقب ایجاد خواهد شد و اگر سرنشینان عقب با هم صمیمی باشند، سه نفر می‌توانند کنار هم بنشینند، ولی برای بیش از دو نفر زیاد راحت نیست. اگر به خودرویی لوکس می‌گویید که گرم و نرم و راحت باشد و بتوان آن را همه جا برد، کیا K900 واقعاً گزینه خوبی است. این سدان لوکس به لطف استفاده از قاب ضخیم پنجره ها و فوم های درزگیر در قسمت های مهم بدنه، روی جاده بسیار بی سر و صداست. کمپانی کیا نیز مدعی است کابین آن بسیار ساکت تر از کابین رقبایش است. سیتم تعلیق نرم و مستقل آن همه ناهمواری ها و دست اندازها را می‌خورد طوری که می‌توانید بدون نگرانی یک پیست اسکی را پشت سر بگذارید. وقتی با شور و هیجان رانندگی می‌کنید، کیا K900 خیلی خوب از عهده وظایفش بر می‌آید. سر پیچ ها، چراغ های LED همه سطح جاده را روشن می‌کنند، سیستم صوتی 900 واتی نیز از طریق 17 بلندگو، موسیقی را به گوش شما می‌رساند. اگر پکیج VIP را خریداری کرده باشید، نمایشگر مجازی نیز در اختیار شما قرار می‌گیرد و اطلاعات مربوط به سرعت و  مسریاب ماهواره ای را روی شیشه جلو نمایش می‌دهد.

 

اگر کیسه هوا باز شود و شما نتوانید به پیغام های صوتی جواب بدهید، خودرو به صورت اتوماتیک با مرکز اورژانس تماس می‌گیرد. دوربین 360 درجه و حسگرهای اولتراسونیک، پارک کردن این سدان 5.18 متری را بسیار آسان می‌کند. اگر هنگام رانندگی از خط خارج شوید (سیستم هشدار عبور از خط) یا فردی در نقطه کور خودرو قرار بگیرد(سیستم هشدار عبور از خط)، کیا K900 به شما اخطار خواهد داد. در صورتی که نیاز باشد خودرو به ناگهان به حالت توقف کامل در بیاید،  کروز کنترل تطبیقی این وظیفه را به عهده خواهد گرفت، خصوصیتی که در هیچ خودرو دیگری مشاهده نمی‌شود. اگر در آستانه تصادف قرار داشته باشید، کمربندها به صورت اتوماتیک سفت می‌شوند و  سیستم ترمز نیز آماده توقف سریع می‌شود، چراغ های چشمک زن و هشدارهای صوتی نیز به کار می‌افتند (سیستم پیشگیری از تصادف). بنابراین، مرسدس بنز باید دارای ویژگی های خیلی خاص و جذابی باشد تا بتواند مشتریان را به سوی خودش جذب کند، به همین خاطر، مرسدس بنز مدل 2015 مجهز به سیستمی خواهد بود که سیستم عملکرد پویا (active performing system) نامیده می‌شود و فضای پا برای صندلی های عقب نیز بیشتر خواهند شد. در این جا نیز کیا K900 رقابتی عمل می‌کند و سیستم نوآورانه تهویه مطبوع معطر را به مشتریان عرضه می‌کند.

 

عملکرد موتور و کیفیت سواری

                                                                                                                                                                                  کمپانی کیا، پیش از این که سدان K900 را روانه بازار آمریکا کند، موتور 6 سیلندر آن را برداشته و یک موتور 8 سیلندر جای آن نصب کرده است که 420 اسب بخار نیرو و 510 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند، تمام این نیرو و گشتاور نیز به چرخ های جلو منتقل می‌شود (این خودرو به سیستم چهار چرخ متحرک مجهز نیز نیست ولی تنظیمات مخصوص رانندگی در برف در اختیار راننده قرار می‌گیرد). این موتور قوی در کنار یک گیربگس 8 سرعت اتوماتیک قرار می‌گیرد که کیا K900 را قادر می‌سازد ظرف 5 ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. شتاب بسیار عالی است ولی کابین چنان راحت است که نباید نگران پستی و بلندی های جاده باشید. انتخاب حال Sport باعث می‌شود سیستم تعلیق کمی خشک بشود ولی ظاهراً بر نحوه تعویض دنده و میزان تزریق سوخت تأثیری نمی‌گذارد. بهتر است بدانید هیچ کدام از خودروهای موجود در این کلاس، زیاد سریع و چالاک نیستند. این خودروها برای یک سواری نرم و راحت ساخته شده‌اند، به ویژه برای سرنشینانی که روی صندلی های عقب می‌نشینند و از این بابت، کیا از رقبای ژاپنی و آلمانی‌اش عقب می‌ماند. البته به یاد داشته باشید که قیمت کیا K900 از قیمت رقبایش بسیار کمتر است و همین امر می‌تواند کم و کاستی هایش را جبران کند. پرسشی که در این جا پیش می‌آید، این است که آیا این قیمت ارزان تر می‌تواند خریداران را ترغیب کند که کیا K900 را به یک آئودی A8 یا بی ام و سری 7 ترجیح بدهد؟ در پاسخ شاید بتوان گفت تنها راهی که پیش روی این خودروساز کره‌ای قرار دارد، این است که به تدریج اعتبار به دست بیاورد و یا با نام های مختلف، خودروهای لوکس و گران قیمت تولید کند. این امر چند سال یا چند دهه طول خواهد کشید ولی به طور قطع کمپانی کیا این کار را خواهد کرد تا سری میان سرها در بیاورد. البته کیا K900، مانند بی ام و سری 7 نیست ولی شروع خوبی محسوب می‌شود.






نوع مطلب :
برچسب ها : کیا، کیا K900، آئودی A8، لکسوس LS، بی ام و سری 7، بی ام و 750i، لکسوس LS460،
لینک های مرتبط :

پنجشنبه 6 شهریور 1393
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.


درباره وبلاگ



مدیر وبلاگ : YOUSEF FOROUZANDEH
نویسندگان
نظرسنجی
نظر شما درباره وب سایت تخصصی carturbo چیست؟








آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
فرم تماس
نام و نام خانوادگی
آدرس ایمیل
امکانات دیگر
کلیه حقوق این وبلاگ برای تقویت و تیونینگ محفوظ است