تبلیغات
تقویت و تیونینگ - جدال همچنان پا برجا
تقویت و تیونینگ
به سایت ما خوش آمدید
                                                                                                                                                                                قدرت واژه ایست که تنها به جنگ و جدال بین انسانها محدود نمی شود.به خودروهای آنان نیز مرتبط است.از زمانی که اولین خودرو ساخته شد تا به امروز جدال های تنگاتنگی بین انواع مختلفی از اتوموبیل ها شکل گرفته است که یکی از قدیمی ترین آنها به مبارزه تنومندان اصیل آمریکایی بر می گردد.اگر به تاریخچه این صنعت عظیم بنگریم در میابیم که ماسل کارها همواره جایگاه ویژه ای در میان مردم داشته اند.افرادی از وجود آنها لذت می برند و افرادی دیگر در پی شکست هایی که خورده اند از آنان دل خوشی ندارند. اصلی ترین رقابت بین خودرو های عضلانی را می توان مبارزه سه خودرو فورد ماستنگ،شورولت کامارو و داج چلنجر دانست.شاید تا چندی پیش رقابت بین کامارو و ماستنگ داغ تر بود اما با تغییر و تحولات ایجاد شده در چلنجر اوضاع متفاوت تر از قبل شده است.اگر باز هم به تاریخچه رقابت ها نگاه کنیم این موضوع کاملا روشن است که توانایی های فنی چلنجر برای مدل های قدرتمندی نظیر ZL1 و GT500 خطر محسوسی به حساب نمی آمد.اما اوضاع متفاوت شده.داج با ارائه نمونه سوپرشارژر پیشرانه های افسانه ای HEMI شرایط را به نفع خود دگرگون ساخته.
انسان ها همواره تشنه قدرت بوده اند.چه در گذشته،چه در حال و چه در آینده.برخی جنبه فیزیکی قدرت را می طلبند و برخی دیگر قدرت را در شکست دادن قدرتمندان می بینند.برخی دیگر نیز با جلب توجه احساس قدرت می کنند.از هر دسته ای که باشید مهم نیست.یک ماسل کار تمام آنها را در اختیارتان قرار میدهد.حال آنکه چلنجر Hellcat هم
باشد.                                                                                                                                                                                                                                                                                    قبل از شروع رقابت و سنجش توانایی های فنی دو خودرو کمی در مورد هر کدام از آنها سخن می گوییم.
چلنجر هل کت:
خودرویی ست که از بدو ورود، تمام توجهات را به سوی خود جلب کرد.پیشرانه 6.2 لیتری 8 سیلندر آن به طوری با ورنکردنی 707 اسب بخار قدرت و 650 پوند-فوت گشتاور را در اختیارتان قرار می دهد.
قیمت این مدل با توجه به قدرتی که در اختیارتان می گذارد نسبت به رقیبان بسیار ارزان است.توانایی های بالا در شتاب گیری جای کوچکترین حرف و حدیثی نمی گذارند.به طوری که دست یابی به مرز 100 کیلومتر بر ساعت در تنها 3.7 ثانیه امکان پذیر است و 400 متر را در 11.7 ثانیه طی می کند.
پر قدرت ترین و سریعترین ماسل کار تاریخ از القابیست که به چلنجر هل کت اختصاص یافته است.                                                                                               
                                                                                                                                                                                   کامارو ZL1 :
قوی ترین کامارو تولید شده ZL1 می باشد که با ورود خود به خیابان ها جایگاه ویژه ای بین دوست داران سرعت پیدا کرد.پیشرانه 6.2 لیتری آن 580 اسب بخار قدرت را به همراه 556 پوند-فوت گشتاور راهی چرخ های عقب می کند.
پیش از این کامارو توانست رقیب قدرتمند خود شلبی ماستنگ GT500 را از دور رقابت خارج کند.ماستنگ با 662 اسب بخار مقلوب کامارو شد اما باید دید که این اتفاق در مورد چلنجر هم صدق می کند یا نه.
دلیل حضور پیدا نکردن GT500 در تست نیز شکست آن در برابر ZL1 بود.                                                                                                                                                                                                                                                                       
                                                                                                                                                                                  پس از گفت و گو های فراوان درباره دو خودرو آنها را راهی پیست و خیابان می کنیم تا گزینه ی برتر برای رانندگی در میان آنان مشخص شود.
رقابت 1287 اسب بخاری که در پیش رو داریم از سخت ترین رقابت هایی ست که تا به حال بین پونی کار ها رخ داده.هردو خودرو از پیشرانه 8 سیلندر 6.2 لیتری و مجهز به سوپر شارژر استفاده می کنند.اما چلنجر توانایی تولید 127 اسب بیشتر و 94 پوند فوت گشتاور بیشتر را دارد.اما دلیل چیست؟خب جواب ساده است.باید حجم دمنده هایی که در آنان به کار گرفته شده است نیز در نظر گرفت.یا به عبارتی باید گفت که سوپرشارژر چلنجر قوی تر عمل می کند.
دمنده به کار گرفته شده در چلنجر هل کت 2.4 لیتر حجم دارد و گزینه به کار گرفته شده در ZL1 حجمی برابر 1.9 لیتر دارد.پس تولید قدرت بیشتر در پیشرانه این ساحره تنومند چندان دور از انتظار نیست.                                                                                                                                                                                                                                                                  
                                                                                                                                                                                  سیستم های انتقال قدرت نیز در هر دوی آنها متفاوت اند.چلنجر از یک سیستم انتقال قدرت 8 سرعته خودکار به صورت استاندارد استفاده می کند اما کامارو به صورت استاندارد از سیستم انتقال قدرت 6 سرعته دستی بهره مند است.سیستم تعلیق هر دو خودرو نیز به صورت الکترونیکی تعدیل پذیر است و همواره در پی ایجاد شرایط بهتر کابین تلاش می کند.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                    برای رسیدن به مرز صد کیلومتر بر ساعت چلنجر تنها به 3.7 ثانیه زمان احتیاج دارد و می تواند مسیر 400 متر را در 11.7 ثانیه با سرعت فوق العاده 200.6 کیلومتر بر ساعت طی کند.برای بدست آوردن بهترین ارقام صفر تا صد کیلومتر باید چلنجر را با دنده 2 به حرکت در آورید.این در حالی ست که دنده یک هیجان را کمی بیشتر می کند و برای به آتش کشیدن زمین مورد استفاده قرار می گیرد.این موضوع را فراموش نکنیم که شروع مسابقه حتی با لانچ کنترل فعال و تایر های پیرلی نیز برای هل کت بسیار دشوار تر از ZL1 است.ZL1 قادر است تا در 3.9 ثانیه به مرز 100 کیلومتر بر ساعت برسد و مسیر 400 متر را در 12.2 ثانیه و با سرعت 186.5 کیلومتر بر ساعت به پایان برساند.
ارقام بدست آمده توسط هل کت نه تنها در تن رقیبانی مانند ZL1 وحشت ایجاد می کند که برای مالکان خودرو هایی چون نیسان جی تی آر نیسمو و پورشه 911 توربو اس و ... هم خطری بزرگ محسوب می شود.                                                                                                                                                                                                                                                   
                                                                                                                                                                                  در ادامه این دو ابر خودرو را به تست figure eight بردیم تا توانایی هر کدام را در گذر از پیچ ها و حفظ تعادل ریز بینانه بسنجیم.مهندسی قوی و کارآمد کامارو باعث شده تا علاوه بر مسابقات خیابانی گزینه مناسبی برای پیست و گذر از پیچ و خم نیز محسوب شود.هندلینگ عالی،سرعت بالا در تست و امکان کنترل عالی خودرو ویژگی هایی بودند که برای تست به کامارو کمک بسیاری کردند.این خودرو قادر است تا یک دور figure eight را تنها در 24 ثانیه و با متوسط شتاب جانبی 0.85 g طی کند.
چلنجر برای بدست اوردن اعداد مشابه مسیر سختی را پیش رو داشت.با این حال توانست یک دور figure eight را در 24.7 ثانیه و با متوسط شتاب جانبی 0.85 g بزند.
کامارو ممکن است که مانند یک خودرو اسپرت عمل کند و چلنجر نیز وانمود کند که چیزی جز یک درگستر نیست اما باید گفت که چلنجر نیز در سر پیچ ها می تواند عملکردی قابل قبول داشته باشد هر چند که هندلینگ آن به پای کامارو نخواهد رسید.
مورد بعدی برای مقایسه قیمت است.چلنجر با تمام توانایی های فنی و زیبایی ظاهری درون و بیرون خود تنها $60,995 از شما طلب می کند.قیمت مدل موجود در تست نیز $64,570 بود.
کامارو طراحی داخلی به زیبایی هل کت ندارد و کیفیت مواد به کار رفته نیز سطح پایین تری نسبت به چلنجر دارد اما می توان گفت که مسئولان جنرال موتورز برای ایجاد توانایی های دیگری متمرکز شده بودند.قیمت کامارو از $57,650 شروع می شود و نمونه موجود در تست نیز $59,045 قیمت داشت.
در طول تست های خیابانی چلنجر به طوری باورنکردنی پرطرفدار بود.در هر توقف تعداد بسیاری کودک در اطراف خودرو حلقه می زدند و حتی یک خبرنگار هم برای نوشتن مطلبی راجع به آن اطلاعات زیادی از ما گرفت.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                           
در نهایت چلنجر هل کت به عنوان برنده مقایسه به شما معرفی می شود.توانایی های غیر قابل انکار آن در مسیر مستقیم و تمرکز آن روی قدرت این باور را ثابت میکند که تجربه های داج طی چندین دهه و حتی یک صده گذشته از تولید چلنجر برای ساخت اعجوبه ای مانند هل کت کاملا مفید و کاربردی بوده.و هل کت برای بار دیگر ثابت کرد که اوج خوشبختی ماسل کار ها 45 سال پیش نبوده بلکه امروز است. به امید فردا هایی بهتر.
منبع:maxspeed.ir                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                      



نوع مطلب :
برچسب ها : چلنجر، ZL1، 8 سیلندر، شلبی ماستنگ GT500، چلنجر هل کت، Hellcat،
لینک های مرتبط :

شنبه 15 شهریور 1393
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.


درباره وبلاگ



مدیر وبلاگ : YOUSEF FOROUZANDEH
نویسندگان
نظرسنجی
نظر شما درباره وب سایت تخصصی carturbo چیست؟








آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
فرم تماس
نام و نام خانوادگی
آدرس ایمیل
امکانات دیگر
کلیه حقوق این وبلاگ برای تقویت و تیونینگ محفوظ است