تبلیغات
تقویت و تیونینگ - بررسی بی ام و X6 مدل 2015
تقویت و تیونینگ
به سایت ما خوش آمدید
                                                                                                                                                                                                                                         در پی موفقیت نسل اول بی ام و X6، خودروساز باواریایی نسل دوم این شاسی بلند را روانه بازار کرد. اگرچه طراحی قسمت جلوی نسل جدید X6 از جمله کاپوت، گلگیرها و شیشه جلو از مدل فعلی X5 الهام گرفته شده است، اما کمپانی سازنده با کوتاه تر کردن ارتفاع سقف و استفاده از طراحی شیبدار، ظاهر زیبایی به این خودروی چهار درب اسپرت بخشیده است. با این وجود، در طراحی این خودرو خلاقیت جدیدی دیده نمی‌شود و شاید در نسل سوم X6 شاهد نوآوری های کمپانی بی ام و باشیم.


                                                                                                                                                                                                                                             با وجود فاصله محوری مشابه مدل های قبلی (293 سانتی متر)، مدل 2015 بی ام و X6 از 9 سانتی متر طول، حدود 0.5 سانتی متر عرض، و 1.5 سانتی متر ارتفاع بیشتر برخوردار است. همچنین، استفاده از ورق آلومینیوم در ساخت کاپوت، منیزیم برای پنل ابزار و کیلومترشمار، و پلاستیک گرمادیده برای گلگیرهای جلو، علاوه بر کاهش وزن نسل جدید X6 از 2,370 کیلوگرم به 2,245 کیلوگرم، نقش به سزایی در بهبود هندلینگ و عملکرد خودرو داشته است.

   
                                                                                                                                                                                 کمپانی بی ام و با انجام آزمایشات مختلف و قرار دادن X6 جدید در تونل باد به مدت طولانی، موفق شد ضریب درگ این خودرو را از 0.35 به 0.32 برساند؛ طراحی قسمت جلو و عقب، همچنین وجود مجاری عبور هوا در سپر به عبور راحت باد از سطح بدنه کمک شایانی می‌کند.

                                                                                                                                                                                                                                              کاهش وزن در کنار طراحی مناسب بدنه، سبب کاهش چشمگیر مصرف سوخت X6 شده است؛ برای مثال، در تست های صورت گرفته در اروپا مصرف سوخت بی ام و X6 xDrive50i با موتور 8 سیلندر خورجینی 4.4 لیتری مجهز به توربوشارژر دوگانه حدود 22 درصد کاهش یافته است. با این وجود، ارزیابی های EPA تغییر چندانی در مصرف سوخت نشان نمی‌دهند (18/12/16 لیتر به ترتیب برای شهر/بزگراه/ترکیبی در مقایسه با 20/13/16 لیتر برای مدل 2014).



شاید در نگاه اول اینطور به نظر برسد که مدل جدید بی ام و X6 xDrive50i از همان پیشرانه قدیمی 8 سیلندر خورجینی 4.4 لیتری مجهز به توربوشارژر استفاده می‌کند؛ اما اگر به جزئیات دقت کنید متوجه می‌شوید که در مدل جدید قدرت از 400 به 450 اسب بخار و گشتاور از 610 به 650 نیوتن متر افزایش یافته است. این افزایش قدرت و گشتاور به لطف استفاده از سیستم Valvetronic بی ام و (سوپاپ با زمان بندی متغیر) و حذف دریچه گاز قدیمی میسر شده است. استفاده از سیستم تزریق سوخت مستقیم و قرارگیری توربوشارژرها به صورت V شکل در بالای موتور، جریان گردابی منحصر به فردی را سبب می‌شود. گفتنی است، حداکثر قدرت موتور در بازه 5500 تا 6000 دور بر دقیقه و حداکثر گشتاور در بازه 2000 تا 4500 دور بر دقیقه به دست می‌آید.



 گیربکس هشت سرعته اتوماتیک نیز، اگرچه تنها انتخاب برای X6 است، اما مدل اسپرت سری ZF این گیربکس با برخورداری از سیستم کنترل شروع حرکت، عملکرد بسیار خوبی از خود نشان می‌دهد. به لطف سیستم چهار چرخ محرک، شتاب 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت X6 xDrive50i کاهش یافته و به 4.8 ثانیه رسیده است. تنظیمات سیستم تعلیق مدل جدید این شاسی بلند باواریایی، مشابه مدل قبلی آن می‌باشد: دوجناغی در جلو و چند اتصالی در عقب؛ گفتنی است، در صورت استفاده از پکیج سیستم تعلیق قابل تنظیم، فنرهای بادی در عقب جایگزین فنرلول های استیل ثابت می‌شوند.                                                                                                                                                                                                                                           


 قابلیت خم شدن 26 درجه ای فرمان، و وجود دو سیستم کنترل در سراشیبی و کنترل کشش قابلیت های آف رود بسیار خوبی در اختیار X6 می‌گذارد. وجود تایرهای عاج دار، فاصله کوتاه نوک سپر تا محور چرخ ها در عقب و جلو، ارتفاع 21 سانتی متری شاسی از سطح زمین، و امکان حرکت در آب تا عمق 50 سانتی متری، باواریایی زیبا را به جنگجوی بی بدیل جاده های ناهموار و آف رود تبدیل می‌کند.


امکان تماشای وضعیت سیستم xDrive در نمایشگر 3D خودرو به شما اجازه می‌دهد زاویه گردش چرخ ها و در کل دینامیک خودرو را در بهترین حالت ممکن قرار دهید. ترکیب سنسورهای دینامیک بسیار سریع و سیستم ضد لغزش فعال در سیستم تعلیق قابل تنظیم Dynamic که به صورت سفارشی در اختیار شما قرار می‌گیرد، امکان پیروزی بر محدودیت های فیزیکی را برای این غول 2.5 تنی فراهم می‌آورد.



با قرار دادن سیستم تعلیق در حالت Sport+، شاهد عملکرد عالی X6 در پیچ ها خواهیم بود. کمپانی سازنده به صورت استاندارد از رینگ های 19 اینچی با پهنای 9 اینچ (23 سانتی متر) و لاستیک های 50/255 بر روی مدل 2015 این شاسی بلند استفاده کرده است که تا حدودی باعث کم فرمانی X6 می‌شوند؛ استفاده از رینگ های 20 اینچی با پهنای 10 اینچ (25 سانتی متر) و تایرهای 40/275 در جلو و 11 اینچ (28 سانتی متر) با تایرهای 35/315 در عقب، اگرچه چسبندگی تایرها را افزایش می‌دهد اما باز هم مانع از کم فرمانی نمی‌شود. در اینجا است که مبدل گشتاور دیفرانسیل عقب وارد عمل می‎شود و دو موتور الکتریکی کوچک آن با اعمال نیرو به چرخ های عقب، مسیر حرکت را تصحیح کرده و کم فرمانی را از بین می‌برند. وجود همین سیستم های الکترونیکی سبب می‌شود X6 در سرعت های زیاد نیز، عملکرد خوبی از خود به نمایش بگذارد.


                                                                                                                                                                                                                                          سیستم تعلیق این خودرو به گونه ای طراحی شده است که بدون در نظر گرفتن شرایط جاده، راحتی و آسایش بی نظیری را در اختیار پنج سرنشین خود قرار می‌دهد؛ وجود فرمان الکتریکی نیز، تغییر مسیر را برای این باواریایی زیبا در هر سرعتی به راحتی امکان پذیر می‌سازد. بزرگ تر شدن ترمزهای جلو در کنار کاهش وزن مدل 2015، قدرت ترمز بیشتری در اختیار X6 جدید قرار می‌دهد.


                                                                                                                                                                                                                                              با وجود عملکرد عالی موتور و کیفیت رانندگی خوب X6، به اعتقاد افراد بسیاری طراحی ظاهری برون گرایانه و منحصر به فرد این SUV عامل اصلی فروش و موفقیت آن به شمار می‌رود. اگرچه دماغه این خودرو در دیگر مدل ها نیز دیده می‌شود، اما حالت کوپه آن سبب تمایز مدل 2015 این باواریایی از دیگر مدل ها است. ابعاد کوچک شیشه ها سبب می‌شوند خودرو عضلانی تر و قدرتمندتر به نظر برسد.


از نظر زیبایی شناختی نیز، کمپانی بی ام و تمام توان خود را به کار برده است؛ چراغ های عقب پهن تر و سپر عقب برجسته تر، زیبایی X6 را صدچندان می‌کنند. کاهش ارتفاع 20 میلی متری سپر عقب و کشیده تر شدن سقف سبب می‌شوند مدل جدید این خودرو در مقایسه با مدل های قبلی سریع تر به نظر برسد.


                                                                                                                                                                                                                                           با نگاهی به داخل کابین و صفحه کیلومتر و نمایشگر مرکزی بزرگ 10.2 اینچی آن، متوجه می‌شوید که داخل این خودرو همانند X5 طراحی شده است. پدهای چرمی تعبیه شده روی کنسول مرکزی، علاوه بر محافظت از زانو، جلوه خاصی به این شاسی بلند زیبا می‌بخشند. کاهش ارتفاع 18 میلی متری صندلی های جلو در مقایسه با X5، علاوه بر فراهم آوردن موقعیت رانندگی اسپرت تر، فضای سر کافی نیز در اختیار سرنشینان جلو قرار می‌دهد. گفتنی است، این خودرو در حالت استاندارد با ظرفیت پنج سرنشین ارائه می‌شود که شما در صورت تمایل می‌توانید آن را به صورت چهار سرنشین نیز، سفارش دهید. استفاده از آلومینیوم براق و چوب سپیدار در تزئینات داخلی، نمای بسیار زیبایی به کابین این باواریایی بخشیده است.                                                                                                                                          

                                                                                                                                                                                                                                           اگرچه این خودرو به صورت استاندارد از تودوزی چرم برخوردار است، اما خریداران در صورت تمایل می‌توانند از چرم دورنگ به صورت سفارشی بهره‌مند شوند. گفتنی است، با سفارش پکیج M Sport نیز، بخشی از تزئینات چرمی با پوشش آلکانترا جایگزین می‌شوند. صفحه کیلومتر دیجیتال با عقربه های مجازی و طیف وسیعی از اطلاعات، که بنابر حالت رانندگی منتخب شما نمایش داده می‌شوند، جلوه زیبایی به کابین X6 بخشیده اند. نورپردازی روی درب ها و داشبور نیز که می‌تواند به انتخاب شما به رنگ های آبی، نارنجی یا سفید دربیایید، از دیگر جلوه های بصری این شاسی بلند آلمانی است.


                                                                                                                                                                                شایان ذکر است، طراحی جدید تنها مختص داخل کابین و بدنه نبوده و مدل 2015 این خودرو از 15 درصد فضای بار بشتر بهره می‌برد. همچنین تا شدن صندلی های عقب به نسبت 40:20:40 علاوه بر فراهم آوردن راحتی بیشتر برای سرنشینان، امکان حمل بارهای حجیم تر را برای راننده فراهم می‌آورد. این باواریایی لوکس و زیبا از تجهیزات بیشماری بهره می‌برد که از جمله آنها می‌توان به چراغ های جلوی زنون و رینگ های 19 اینچی اشاره کرد که در تیپ پایه به صورت استادارد در اختیار خریدار قرار می‌گیرند؛ اما برای بهره‌مندی از برخی تجهیزات از جمله مسیریاب ماهواره ای باید هزینه اضافی پرداخت کنید. سیستم صوتی 1200 وات Bang & Olufsen، چراغ های جلوی قابل تنظیم LED، نمایشگر مجازی، دوربین دید در شب، سیستم پارک خودکار، و سیستم سرگرمی صندلی عقب از دیگر تجهیزات مدل جدید X6 به شمار می‌روند.


                                                                                                                                                                                                                                         همچنین می‌توانید با سفارش پکیج M Sport و استفاده از سپرهایی با طراحی جدید، رینگ های 19 یا 20 اینچی مخصوص، سیستم تعلیق خشک تر، تزئینات داخلی اسپرت، 100 اسب بخار قدرت بیشتر و شاسی محکم تر، عملکرد این شاسی بلند را افزایش دهید. گفتنی است، فروش بی ام و X6 xDrive50i مدل 2015 از ماه دسامبر و xDrive35i با موتور شش سیلندر مجهز به توربوشارژ و 306 اسب بخار قدرت از بهار سال آینده آغاز می‌شود؛ تیپ دیفرانسیل عقب این خودرو نیز، با نام sDrive35، برای افرادی که نیازی به سیستم چهارچرخ محرک ندارند قابل خریداری است. در پایان با ذکر این نکته که مدل جدید بی ام و X6 مورد پسند علاقه مندان این خودرو قرار می‌گیرد و بر روی آن دسته از افرادی که از ظاهر آن خوششان نمی‌آید، تاثیری ندارد، توجه شما را به قیمت پایه و قیمت پکیج های مختلف این باواریایی زیبا جلب می‌کنیم:

 قیمت پایه 72,900 دلار
 پکیج Destination and Handling 950 دلار
پکیج تودوزی دو رنگ 1,950 دلار
 پکیج Driver Assistance 1,200 دلار
 کیج Full LED Lighting
 1,900 دلار
 پکیج Dynamic Handling 4,500 دلار
 پکیج Executive 4,600 دلار
 سیستم صوتی Bang & Olufsen 3,700 دلار
 پکیج M Sport
 3,500 دلار
 پکیج xLine
 2,500 دلار
 سیستم سرگرمی صندلی عقب 2,200 دلار
 پکیج Active steering 1,550 دلار

منبع:leftlanenews.com




نوع مطلب :
برچسب ها : X6، بی ام و، X5، آف رود، رشیا خودرو، سوپاپ با زمان بندی متغیر، تزریق سوخت مستقیم،
لینک های مرتبط :

پنجشنبه 2 بهمن 1393 08:26 ب.ظ
سلام
خیلی باحال بود مطالبت
با تبادل لینک موافقی؟
موافق بودی لینک کن بعد خبر بده لینکت کنم
دوشنبه 15 دی 1393 07:47 ق.ظ
سلام از وبلاگتون دیدن کردیم
از شما رسما دعوت میکنیم تا در شبکه ما عضو شوید و مطالبتان را به اشتراک گذارید تا بقیه هم استفاده کنند
منتظر حضور شما دوست عزیز هستیم!

با تشکر
مدیریت شبکه اجتماعی فیس پلاک
شنبه 29 آذر 1393 08:12 ق.ظ
سلام اعتراف می کنم که وب سایت خیلی خوبی داری . مطلباتم خوب بود
اگه دوست داشتی به این وب سایتم سر بزن
تبادل لینک کنی خوشحال میشم
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.


درباره وبلاگ



مدیر وبلاگ : YOUSEF FOROUZANDEH
نویسندگان
نظرسنجی
نظر شما درباره وب سایت تخصصی carturbo چیست؟








آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
فرم تماس
نام و نام خانوادگی
آدرس ایمیل
امکانات دیگر
کلیه حقوق این وبلاگ برای تقویت و تیونینگ محفوظ است